Leveransvillkor

  1. Säljaren av produkterna etablerades 2002. DeliDeli Oy (Organisationsnummer: 1740519-4), Box 250, FI-00181 HELSINGFORS, telefon 09-26942010 e-post info (at) delideli.fi.
  2. Priset på produkterna inkluderar moms, i livsmedelsprodukter 14 % och i övriga produkter samt transport- och hämtningsserviceavgifter 24 %. Alla priser är i euro.
  3. En köpare under 18 år behöver vårdnadshavares samtycke för sitt köp.
  4. Beställningen kan göras via Internet eller per telefon. Produkterna kommer att levereras till angiven adress antingen enligt det schema som meddelats av DeliDel eller vid den tidpunkt som överenskommits med kunden. DeliDeli Oy förbehåller sig rätten att ändra leveranstider vid force majeure. Om leveranstiden måste skjutas upp på grund av exempelvis trafik- eller väderförhållanden kommer vi att meddela kunden per telefon. Av denna anledning är det viktigt att kundens uppgifter inkluderar de telefonnummer från vilka han kan nås redan innan leveransperiodens början.
  5. DeliDeli Oy förbehåller sig rätten att ändra sina priser och sortiment.
  6. Om beställningen inte har betalats med beställningen med de betalningsmetoder som tillhandahålls av Paytrail, skickar vi en förfaktura till kunden efter beställningen. När fakturan är betald skickar vi beställningen enligt överenskommelse.
  7. Om kunden väljer postförskott (handikappad på grund av missbruk), bekräftar vi beställningen per telefon. Av denna anledning är det viktigt att ett telefonnummer finns i kundinformationen.
  8. Kunden har rätt att returnera en vara som kunden inte har beställt eller om produkten är defekt. Innan du returnerar måste kunden kontakta DeliDel för att få returinstruktioner från DeliDel. Om ett defekt eller defekt i produkten uppstår senare (produkten är skadad etc.) ska kunden kontakta DeliDel inom rimlig tid för att klargöra saken och förhindra ytterligare skador. Annars ligger skadan kvar hos kunden. Brister och fel kompenseras i allmänhet genom att priset på produkten eller annan ersättning betalas till kundens bankkonto mot den defekta produkten, om inte annat överenskommits med kunden (i samband med nästa beställning etc.).
  9. Ångerrätten är 14 dagar (KSL 6:9 avsnitt). Oöppnade produkter ska returneras till DeliDel på Ruosilantie 7, 00390 Helsingfors eller till DeliDel-butiken i Hagnäs Hall.
  10. Vänligen skicka eventuella klagomål angående beställningen, leveransen eller produkterna inom sju (7) dagar efter mottagandet av beställningen.
  11. En återbetalningsbar avgift på 9 € kommer att debiteras för alla beställningar som inte hämtas eller returneras utan förvarning.
  12. Fraktavgiften är 6,90 € (inkl. moms 24 %) per beställning eller 0 € om värdet på köpet överstiger 60 €. Gäller ej hemleverans.
  13. Kunden har rätt att förbjuda e-post och adresserad direktreklam som skickas av DeliDel.
  14. Alla former av skadegörelse och brottslig verksamhet mot DeliDel och detta system, såsom onödiga order, falsk namnregistrering, hacking etc. kommer att rapporteras till myndigheterna. IP-övervakning är ständigt på.
  15. Avgifter
    Produkter och deras porto betalas vid beställning. Du kan betala i webbutiken med följande betalningsmetoder:

    • Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Bank, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken och S-Banken.
    • Kortbetalning: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express.
    • Mobilbetalning: vår tjänst inkluderar även den populära MobilePay.
    • Betalningsmetoden är även banköverföring som förskottsbetalning.
    • Paytrail-konto.
    • Faktura- och avbetalningstjänster: Samlare och Flexibilitet.

    Paytrail Oy, företagsnummer: 2122839-7
    Program båge 10
    40500 JYVÄSKYLÄ
    Telefon: 0207 181830

  16. Förskottsbetalning
    Vi postar produkterna när betalningen syns på vårt konto. Vi levererar inte produkter mot postförskott. Betalningar kommer att krediteras kontot FI9457803820000056 DeliDeli, enligt uppgifterna i orderbekräftelsen. Internationella beställningar IBAN: FI9457803820000056 BIC / SWIFT: OKOYFIHH.
  17. Flexibilitetsfaktura och delbetalning
    Flexibel faktura och avbetalning är en hemtjänst som gör att du kan göra dina inköp snabbt och säkert. Flexibilitet är
    avsedd för privatpersoner som skött sin ekonomi ordentligt Med flexibilitet får du 30 dagars räntefri betalningstid. Ett fakturatillägg på € 3,30 tillkommer vid köpet. Notan
    vid mottagandet kan du bestämma om du vill betala den i sin helhet eller i delbetalning. Med delbetalning kan du betala dina inköp i upp till 36
    i omgångar, från 9,90 € / månad. Kostnaden för den flexibla avbetalningen är 3,90 € / månad och krediträntan är 19,90%. Du kan
    betalar 30–3000 euro för att handla med Flexibilitet Shopping med Flexibilitet är säkert. Med ditt första köp gör du en stark elektronik
    Identifiering. Som återkommande kund kan du enkelt identifiera dig som skickad till din telefon
    med en engångskod. Med varje köp gör vi realtid och automatiserat
    kreditbeslut. Betalningstransaktionen och dataöverföringen sker alltid i en säker anslutning. Falla
    kommer att levereras via e-post. Aurajoki Nordic Oy agerar som långivare.
    Läs mer om Flexibilitet på www.jousto.com
  18. DeliDeli Oy ansvarar inte för förseningar från transportföretag som Posti.
  19. Om flera beställningar avser samma produkt kommer de att behandlas i beställningsordning. Om produkten på grund av det stora antalet beställningar är slut i lager kommer DeliDeli att kontakta kunden och ordna med att byta ut produkten mot en annan, annars kan leverans ordnas vid ett senare tillfälle.
  20. Leveranstid
    Leveranstiden för våra produkter i lager är vanligtvis 1-3 arbetsdagar från mottagandet av beställningen. Vid problem kommer DeliDeli att kontakta kunden.
  21. Integritet och dataskydd
    DeliDeli ansvarar för korrekt behandling av personuppgifter. Personuppgifter registreras i vårt eget kundregister och lagras i högst 5 år, varefter uppgifterna raderas. Under inga omständigheter kommer personuppgifter att lämnas ut eller säljas till tredje part, såvida det inte finns en juridisk fråga. Vid beställning ska du uppge ditt namn, adress och e-postadress samt ditt telefonnummer. Du har rätt att granska dina personuppgifter och vid behov ändra dem.
    Vi följer den finska personuppgiftslagen.
    ->Integritet
sv_SESV